原本只翻譯英文歌的我

一聽到ØZI這首新歌

立馬找了歌詞

沒想到歌詞和旋律一樣精彩

 

有別於以往的風格

這首帶有chill out輕電音曲風

輕快、慵懶的節奏

加上歌詞酸酸甜甜的意境

直接打中我的心

 

ØZI本人也表示正在思考MV拍攝

真是太讓人期待了😍

 

 

Lyrics:

 

You left your hair tie

你忘了帶走你的髮圈

Batten those eyes by the sink

在洗手台旁揉著眼睛的時候

You leave em behind

你把他們留在這

Think I know why

我想我知道為什麼

I’m just lookin for the answer

我只是在找那個答案

When‘s the next time I’ll expect ya?

什麼時候我又要開始期待見到你

 

 

You gotta remind me with some nerve

你需要鼓起勇氣讓我知道

Tell me that we gotta rewind

告訴我我們不該再往前

Before we’re both hurt

在我們讓彼此受傷前

You still got my dirty sneakers

而你還留著我的舊鞋子

Baby, fuck it, it’s whatever

寶貝 算了 無所謂

 

 

Watch you hit my phone

看見你傳來的消息

(Tell me how you dressed)

給我看你現在的裝扮

Act like you made of stone

裝得就像你是鐵石心腸

(But I know you the best)

但我可是最了解你的

Know how this plays

而你知道接下來會如何上演

You're on your way

『我在路上了』

Can’t stay too late

『我不能待太久』

You’ll always say

你總是這麼說著

 

 

I got you on my brain

你一直在我腦海中

The shit you pull is really driving me insane

你搞出的這一切讓我快瘋了

Been trying my best, ok, damn

已經盡我所能 真是該死

I ain’t getting no rest

我無法停止

Look at you playing

關注你的一舉一動

 

 

I got you on my brain

你一直在我腦海中

The shit you pull is really driving me insane

你搞出的這一切讓我快瘋了

Been trying my best, ok, damn

已經盡我所能 真是該死

I ain’t getting no rest

我無法停止

Look at you playing

關注你的一舉一動

 

 

 

We back to baseline

我們退回原點

It just took time

就只是需要一些時間

For you to call me often

讓你多想起我一點

Face time, Tensions keep rising

和你視訊 我卻越來越坐立難安

I’ll pretend to pay it, no mind

我會假裝我不在意 不要緊的

Got me fucked up my whole night

你讓我一整晚無法入睡

 

 

Watch you hit my phone

看見你傳來的消息

(Tell me how you dressed)

給我看你現在的裝扮

Act like you made of stone

裝得就像你是鐵石心腸

(But I know you the best)

但我可是最了解你的

Know how this plays

而你知道接下來會如何上演

You're on your way

『我在路上了』

Can’t stay too late

『我不能待太久』

You’ll always say

你總是這麼說著

 

 

I got you on my brain

你一直在我腦海中

The shit you pull is really driving me insane

你搞出的這一切讓我快瘋了

Been trying my best, ok, damn

已經盡我所能 真是該死

I ain’t getting no rest

我無法停止

Look at you playing

關注你的一舉一動

 

 

I I got you on my brain

你一直在我腦海中

The shit you pull is really driving me insane

你搞出的一切讓我快瘋了

Been trying my best, ok, damn

已經盡我所能 真是該死

I ain’t getting no rest

我無法停止

Look at you playing

關注你的一舉一動

 

 

Oh my babe (oh my babe)

噢 我親愛的

Yeah, you drive me insane (me insane)

你讓我瘋狂

Baby, I'm trying my best to keep myself awake

我正在盡我所能 讓自己保持清醒





 IG: @mxgt928_

arrow
arrow

    mxgt928 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()